21/06/2010

Ruissalon kasvitieteellinen puutarha











Lähdin aamulla pyöräilemään Ruissaloon ja poikkesin myös kasvitieteellisessä puutarhassa. Ulkona oli niin lämmintä, että skippasin kasvihuoneet tällä kertaa kokonaan ja kävin sisällä vain kahvilla ja tietenkin kurkkaamassa myyntipöydän taimivauvat... Ostin parvekkeelle kaksi teeruusuhybridiä, jotka tapan aivan takuuvarmasti vuoden sisällä, ehkä jo aikaisemminkin. Kesän saan ne luultavasti pysymään hengissä parvekkeella, mutta talvi on näille viileässä ja valoisassa talvehtiville hieman ongelmallinen ajanjakso. Mä tarvitsen sen puutaloasunnon, jossa on kuisti. Minä, lehtikaktuskokoelma sekä teeruusuvauvat olemme kuistin tarpeessa.
Kuistia odotellessa vauvakuva, joka on vielä täynnä tulevaisuudenuskoa... Lupaan tehdä parhaani, että tämä pikkuinen pysyisi hengissä. Ja sen kaveri myös. Tiesin muuten joskus löytäessäni nämä ruukut, että niille tulisi vielä käyttöä. Ja tässä se nyt on. Täydelliset kaksi kiinaruukkua minun pienille teeruusuilleni. Mä oon niin mummo.

No comments: