14/09/2010

Hyvä ruoka...
















































... ja niin edelleen. Edelliseen postaukseen viitaten, mä saan tänä syksynä todistuksen kuitenkin jostain. Puutarhaterapian kurssi on lähes suoritettu, kirjallinen työ pitää vielä viimeistellä ja palauttaa. Kurssin opettaja on ollut aivan uskomattoman innostava persoona ja elävä todiste siitä, miten yhden innostuneen kipinä voi sytyttää suuren joukon ihmisiä. Kiitos David Stokes antoisasta kurssista!

Olen myös alkanut opiskella venäjää. Omat sukujuureni menevät osittain rajan yli Vienan Karjalaan ja ilmeisesti ainakin isoisäni osasi vielä venäjää. Slaavilainen kulttuuri ja elämänmeno vetää minua kovasti puoleensa ja haluaisin joskus päästä käymään Vienan Karjalassa. Olen vähän huono ymmärtämään joitakin suomalaisia murteita (tähän voisi liittää esimerkin siitä, kun jouduin pyytämään työkaverin apuun kerran kun en ymmärtänyt mitä eräs savolainen asiakas yritti pyytää...), joten ajattelin että opin helpommin venäjän kielen kuin karjalan murteen.

Ja slaavilaisen syksyn kunniaksi olen tehnyt tietenkin kaalipataa kotimaisista luomuvihanneksista ja lampaan jauhelihasta. Vaihdoin tänä syksynä Turun yliopiston luomupiiriin, koska edellisen luomupiirini tilauskanta meni jotenkin sekaisin eikä sitä kai saatu koskaan korjattua... (hipit!) Tyy:n luomupiiri ottaa siis myös ulkopuolisia jäseniä, ei tarvitse olla yliopiston opiskelija tai henkilökuntaa. Mulle itselleni luomu ei ole vihanneksissa tärkeä valintaperuste, mutta pidän luomupiirissä siitä, että kauppa ja tukkuporras jäävät minun ja tuottajan väliltä pois ja se näkyy sekä hinnassa että tuoreudessa.

1 comment:

Anonymous said...

Olisimme toivomassa teitä pienimuotoiseen yhteistyöhön kanssamme käsitöiden ja neulomisen tiimoilta. Voitteko lähettää meille sähköpostiosoitteenne, niin kerromme lisää: luonnossanet@gmail.com

Laita myös viestiisi blogisi nimi sekä www-osoitteesi. Suuri kiitos jo etukäteen vastauksestanne!