10/05/2007

Palvelualalla

Puutorin akvaario

Asiakas (minä): "Hei!"
Myyjä vilkaisee tympääntyneen näköisenä sanomatta sanaakaan ja jatkaa elävien kiemurtelevien toukkien purkittamista.
Asiakas seikkailee kissanruokapurkkien välissä: "Oliskohan teillä täällä kissojen leluja?"
Myyjä: "Joo, on meillä noita aavikkohiiriä..."(hermostunutta naurahtelua).

Tarvitseeko kertoakaan, että asiakas pakenee kohti ovea rappusissa kompastellen ja uskaltaa pysähtyä hengittämään vasta nurkan takana.

Aurinkoisen kahvila

Asiakas(minä): Anteeksi, onkohan teillä jotain tuoremehua?
Myyjä: Hei tiätkö mä en tiiä, mä oon ekaa päivää täällä töissä...

Cafe Manuela 2 vko sitten

Asiakas: Anteeksi, en löytänyt appelsiinimehua...
Myyjä (kiukkuisena): No siellä ne on samassa kaapissa kuin limutkin!
Asiakas: Ok, kiitos.
Asiakas 2 (työkaveri) laittaa korttia lukijalaitteeseen, mitään ei tapahdu.
Myyjä: No sä laitoit sen väärinpäin, anna se tänne, ei se enää toimi!

Työkaveri tullessaan pöytään: "Mulla tuli vähän paha mieli, kun mä en osannut laittaa sitä korttia oikeinpäin..."


Ja vielä esimerkki loistavasta palvelusta ja purkan lailla venyvästä pinnasta:

Puutarhaliike Helle

Asiakas (en minä): Voiko tämän tomaatin istuttaa sellaiseen pieneen ruukkuun parvekkeelle?
Myyjä: No tomaatti vaatii aika paljon tilaa kasvaessaan, eli ruukun pitäisi olla ainakin 10 litran vetoinen.
Asiakas: No mutta minä näin Plantagenissa, että niitä kasvoi ihan pienissä ruukuissa.
Myyjä: Ne olivat varmastikin vasta taimia.
Asiakas: Niin mutta eihän niitä tarvitse niin isoksi kasvattaa.

Kasvatusastiasta jankuttaminen jatkuu n.10 minuuttia, jonka jälkeen siirrytään tomaatin lannoitukseen.
Asiakas: Pitääkö siihen purkkiin sitten laittaa kanankakkaa?
Myyjä: Vähän voi laittaa mullan joukkoon, mutta jos laittaa liikaa, voi olla ettei tomaatti kuki lainkaan.
Asiakas: No mutta enhän minä niistä kukista niin välitäkään, tomaattien takiahan minä sitä kasvatan...

Hyllyjen välistä kuuluu tukahdutettua tyrskintää (minä)...

No comments: